Yours truly,

Me Academia

Monday, April 6, 2020

MCO Day 20: Work from home vs Home Schooling

Salam,

Today is Monday. Pagi-pagi dapat email dari ofis bagi reminder untuk kerja. Huhuhu... sey baru nak minum kupi. Lepas tu message masuk berderet-deret, ting ting ting, nie sape pulak kacau nie? Rupenya cikgu-cikgu kelas adik hantar pesanan kerja sekolah, share link itu ini, share bahan-bahan untuk latihan di rumah, bagi arahan kerja-kerja yang perlu disiapkan, latih tubi, video untuk ditonton, dan ujian yang perlu dibuat. Sey pun catatlah apa yang cikgu suruh, dan print mana yang patut.

Perrghhh jadi SU pulak sekarang nie. Cikgu-cikgu nie pun tak kasi chance sey nak monday blues dulu lah.... Uols....pesanan daripada cikgu-cikgu nie lagi seram daripada email dari ofis 👻. Sambil WFH sambil pantau budak busuk nie, tahun nie tahun exam, don't play play.

OK dapur sey bukak harinie, so tengahari masak gulai daging salai dan daging shimeji. Daging shimeji tu untuk yang not brave enough.



Nie lah poster yang Unit Integriti UKM hantar kepada semua staf. Mengingatkan akan tanggungjawab untuk bekerja walaupun di rumah.



Ada orang share gambar atas nie di facebook. Clear and present danger....kikikiki.....siap cakap bini abang yang cantik lagi. Bukan sey punyalah, tak berani minta my other half beli ikan, takut frust nanti...kikikiki....

Spread the love

yours truly,

No comments:

Post a Comment

what say you?