Yours truly,

Me Academia

Thursday, March 1, 2012

travelling with the furry kids

Aku rasa dah nak dekat 1 bulan juga semenjak kami ambil 3 ekor anak angkat. Setakat nie semuanya best2 belaka kalau pasal kucing 3 ekor tu. Mujur ada klinik haiwan dan kedai dekat kawasan rumah, senang aku nak beli barang2 anak2 bulu nie. Budak 3 ekor nie pun dah siap dewormed n vaksin lagi. Banyak juga aku belanja kat depa bertiga nih.... rumah depa pun nak dekat 300 lebur duit aku....tapi ok laaa... good buy n very convenient... depa aku tgk tido dengan selesanya.


Antara yg positif semenjak ambil anak angkat nih adalah:
1. Adik dah kurang mengadap PS dan cartoon. Kadang2 tu tak main PS langsung satu hari...sebab ngadap kucing.
2. Kakak tunjuk sikap bertanggungjawab. Dia lah yang bersih kan rumah budak 3 ekor tu, isi air minum, bagi makan and buang poo poo depa.

Dua minggu lepas kami balik kampung. Angkut sekali la anak2 bulu nih....Semalam aje pun. Tapi most of the time, depa duduk dalam sangkar. Aku takut depa merayap entah ke mana, biasanya anak kucing mmg suke venture. Depa pun macam berubah tempat, tak nak poo n pee....sekali sekala aku kuarkan depa, dan letak atas tanah, suh depa kuis2 supaya poo n pee. Tapi nan ado..... kat cage pun aku tgk ada kesan pee, tapi poo takde. Aku rasa sebab depa dah biasa dengan litter tray kot, sedap la menguis pasir2 kristal dari pasir semula jadi tu kan.... tu yang depa taknak poo n pee. Macam orang gak depa nie kan...berubah tempat abis sistem perkumuhan tenggendala. Masa nak balik, sebab depa semalamam tak poo n pee, depa gi pulak poo n pee dalam carrier....lepas sekor sekor buat bisness. Pergghhh..... masa tu we all dah kuar rumah mak dah.... kena la patah balik malam tu sebab nak cuci carrier. Mana tahan lorr...bau dia sangat 'harum'. Mak aku cakap macam beranak kecik pulak...hahahhhahahah...

Itu la kisah anak2 bulu kami. Badan masing2 sekarang dah buncit n gemuk. Lasaknye bukan main sekali.



Until next time, think positive and stay positive, inshaAllah everything will be OK

yours truly,

2 comments:

attyfir said...

salam fazid.mesti comey2 kucingnya..firdaus pun suka kucing,tp kty dok flat payah nak belanya

fazid said...

w'salam kty, heheheh..baru harinie nak approve comment akak, tak sempat nak jenguk blog. Kami pun duduk apartment kak, tu yg beli sangkar tu... saya pun mmg suke kucing..hehehehe

Post a Comment

what say you?